Виставка Аготи Вереш "ЗЕЛЕНИЙ ЩОДЕННИК"
З 9 по 21 лютого за підтримки Посольства Угорщини в Україні відбудеться виставка закарпатської угорської художниці Аготи Вереш у місті Києві (вул. Десятинна, 13).
«ЗЕЛЕНИЙ ЩОДЕННИК» – це «візуальний записник», який заглиблюється у відсутність чіткої загальної картини та у природу утворення хвиль.
Полотна, що вивчають відсутність особистого («Троянда вітрів», «Хвилеломи», «Гравітація», «Дельта», «Петля», «Ніч на Івана Купала», «La Primavera») – це певні візерунки та ритмові структури, що вміщені в перевернуті, органічні форми. Нестача цілісності помітна лиш тоді, коли ми, наприклад, прицільно фокусуємося на певній частині картини – тоді втрачаються важливі елементи з нашого оглядового кута. Обвалені частини втрачають свою видиму значущість, та саме це і є сутністю інтриги, тому що саме вони можуть нести в собі посилання на основну форму.
Кожний органічний шматочок, який вилучається з цілого, має свій наголос, вплив на цілісність композиції і потрапляє за межі картини виключно як негативна форма. Найголовнішою метою цієї серії робіт є привернення уваги до відсутності.
Геракліт Ефеський вважав, що «все тече, все міняється».
Суто з формальної точки зору зображені мною природні хвилі є ніщо інше, як процес структурування дрібних елементів картини у масивні форми з різними ритмами («Відбиток пальця», «Вірш про кохання», «Алгоритм роз’єднання», «Білий шум», «Розрив ритму», «Червоні ялини», «Плащаниця»). З точки зору психологічного явища – це втрата особистості індивідуума в людському потоці – людина стає часткою натовпу і починає плисти за течією…
Це може бути пов’язаним з інстинктом виживання, адже потребує найменших зусиль та надає найбільшого почуття безпеки. Якщо на зразок цього дрібні елементи композиції, ніби «імітуючи» одне одного, починають рух в одному напрямку, то досягають доволі потужного впливу. Повернення одного ряду або хоча б одного елементу у зворотному до головного напрямку призведе до зміни загальної картини та кута падіння світла. Якщо я на одній поверхні зображую рух частинок у протилежних напрямках, то біля граничних ліній світло розкриває свої приховані форми, тому навіть незначна зміна напрямку притягує погляд…
Агота Вереш народилася у місті Берегово на Закарпатті у 1972 році.
У 1993 р. закінчила Київський театральний інститут ім. Карпенка-Карого. Живопису навчалася від свого батька, Петера Вереша, відомого закарпатського художника (1943–2004) та мукачівського художника Андраша Іванчо.
З 2000 р. бере участь у державних та міжнародних виставках та пленерах,
з 2004 р. є членом Товариства угорських митців образотворчого та прикладного мистецтва Закарпаття ім. Імре Ревеса.
У2004–2009 рр. навчалася у Закарпатському угорському інституті
ім. Ференца Ракоці.
У 2008–2018 рр. працювала ілюстратором дитячої колонки у щотижневику «Kárpátalja», у 2005–2013 рр. викладала малювання та живопис у Художньому домі для учнів у м. Берегово, а у 2017–2019 рр. була графічним дизайнером закарпатського дитячого видання «Irka».
З 2016 р. – член Угорського товариства художників.
Виставки (обрані)
2020 р. «Зелений щоденник», галерея «Триптих АРТ», Київ, Україна
2019 «Зелений щоденник», Дьйор, Угорщина
2019 «Шлях додому», Берегове, Україна
2018 Угорський культурний центр, Брюссель, Бельгія
2018 «Закриті сади», галерея «Forrás», Будапешт, Угорщина
2011 Виставка закарпатських угорських художників, Брюссель, Бельгія.
Нагороди та відзнаки
2013 р. – Срібний Хрест Угорської Республіки від Президента Угорщини за визначний внесок в організацію та діяльність у сфері угорського образотворчого мистецтва Товариства імені Імре Ревеса, заснованого у 1991 р.
2013 р. – Диплом ІІ. ступеню за участь у Всеукраїнському триєнале живопису, м. Київ.
Захід за підтримки Посольства Угорщини в Україні
Вернісаж 9 лютого, у неділю,о 16.00
Галерея "Триптих АРТ"
за адресою:
вул. Десятинна, 13.
Виставка триватиме 9 –21 лютого.