Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Комплексної міської цільової програми «Столична культура: 2025–2027 роки»
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Комплексної міської цільової програми «Столична культура: 2025–2027 роки»
1. Замовник стратегічної екологічної оцінки Департамент культури виконавчого органу Київської міської ради
(Київська міська державна адміністрація).
2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування
Комплексна міська цільова програма «Столична культура: 2025–2027 роки» (далі – Програма) є документом державного планування.
Метою Програми є створення умов для задоволення культурних потреб населення в якісних і доступних культурних послугах, відновлення культурно- мистецького потенціалу, відродження духовних традицій, гармонізації міжконфесійних і міжнаціональних відносин, інтеграції української культури в світовий культурний простір, забезпечення провідного місця культури в повоєнному відновленні та суспільно-економічному розвитку столиці.
Програма розроблена на основі оперативних цілей Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року та містить завдання та заходи щодо їх реалізації.
Реалізація завдань і заходів Програми спрямована на досягнення оперативних цілей «Забезпечення галузі культури та креативних індустрій сучасною інфраструктурою» і «Актуалізація та просування культурної
пропозиції» сектору 3.2 «Культура» Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року, затвердженої рішенням Київської міської ради від 15.12.2011 № 824/7060 (у редакції рішення Київської міської ради від 06.07.2017 № 724/2886). Програма пов’язана зі Стратегією розвитку міста Києва до 2025 року (нова редакція), затвердженою рішенням Київської міської ради від 15.12.2011 № 824/7060.
3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів) Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Для кожного завдання Програми визначені заходи. Якщо заходи передбачатимуть реалізацію проєктів, які, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності, то для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.
4. Ймовірні наслідки
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення - У процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО)
мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Програми. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для повітря, клімату, води, ґрунтів і земельних ресурсів, біорізноманіття (флора і фауна), природоохоронних територій, відходів, безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я, об’єктів культурної спадщини.
б) для територій з природоохоронним статусом Під час здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації
Програми для територій з природоохоронним статусом.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо проєкт Програми не буде затверджено
У випадку наявності ймовірних негативних наслідків для довкілля внаслідок реалізації Програми, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень.
Затвердження запропонованого Програми розглядається як найсприятливіший варіант. У разі необхідності слід розглянути виправдані альтернати, зокрема «нульову» альтернативу.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація.
Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи: аналіз тенденцій, оцінка ймовірних наслідків, експертний аналіз.
Також будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, опитування, коментування, обговорення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством.
Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.
Також будуть враховані заходи щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження особливо цінних та унікальних природних комплексів і забезпечення екологічної безпеки, передбачені іншими
законодавчими актами у сфері охорони довкілля.
Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров'я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя
населення».
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку до Програми має
враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містити інформацію про характер проектних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.
Пропонується така структура звіту:
1) зміст та основні цілі Програми, її зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристика поточного стану довкілля м. Києва, у тому числі здоров’я населення;
3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за наявності таких територій);
4) основні екологічні проблеми м. Києва, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються Програми;
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються Програми;
6) ймовірні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків виконання заходів Програми;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка;
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання заходів Програми для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО Програми подаються до Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Відповідальна особа: Могильна Олена Миколаївна
Зауваження та пропозиції подаються на електронну адресу [email protected] з темою листа «До заяви про визначення обсягу СЕО».
Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів, тобто до 25.04. 2024 року.
Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.