Головна  →  Новини  →  6 жовтня 2021

Звіт Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів за вересень 2021 року

У калейдоскопі вересневих заходів Методичного центру розпочався новий навчальний рік. 1 вересня - святкова подія у багатьох київських родинах!

Початок навчального року - наче нова серія життя, яка сповнена зустрічей з новими знаннями, досвідом та творчістю. Це не лише складання розкладу та планування... Це пошук відповідей на численні дитячі «чому», відповідальність за долю учнів та студентів, формування їх світогляду.

Сповнені творчих задумів педагоги закладів початкової та вищої мистецької освіти не лише навчають грати на інструментах, зображати на папері або виконувати роль, танцювати, тощо, а навчають учнів засобами мистецтва бути собою та навчитись бачити, відчувати та вміти дарувати пережите оточуючим, й тим самим збагатити свій внутрішній світ.

На початку вересня, за доброю традицією, відбулися урочистості до Дня знань у мистецьких школах та муніципальних вишах мистецької освіти Києва.

Зокрема, почесними гостями свята у мистецьких вишах були заступник директора Департаменту – начальник управління економіки та фінансів Яворовський Геннадій Леонідович та директор Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів Чуніхіна Ірина Вікторівна.

Вони звернулися до професорсько-викладацького складу та студентства із словами привітань. Побажали наснаги, плідної праці та примноження творчих здобутків...

У перший тиждень вересня відбулося установче засідання директорів мистецьких шкіл за участю керівництва та методистів Центру.

      

Директори отримали рекомендації щодо проведення навчального року в умовах карантину, розглянули актуальні питання підготовки до атестації педагогічних працівників, почули рекомендації щодо заповнення статутних документів мистецьких шкіл, ознайомилися з запланованими заходами Погоджувальної ради та спеціальних курсів підвищення професійної компетентності. Ці та інші теми викликали жваву зацікавленість колег. Ф4

А згодом, у другій декаді вересня, у актовій залі Департаменту культури, відбулася виробнича нарада керівників закладів мистецької освіти столиці за участю керівництва Департаменту культури в особі директора Яни Барінової з ратифікації проблемних питань мистецької освіти. Директори ділилися з новою очільницею Департаменту культури нагальними проблемами, сподіваннями, планами та намітили подальший шлях розвитку мистецької освіти, яка за своїм значенням прирівнюється до збереження генофонду української нації.

   

Яна Дмитрівна зауважила: «Я розглядаю нашу взаємодію як ефективний механізм для реалізації наших стратегічних завдань. Ми зацікавлені у подальшому розвитку такої взаємодії та продовженні діалогу. Наявний в досвід та широкий спектр інструментів сучасного менеджменту здатен значною мірою сприяти модернізації мистецької освіти Києва відповідно до сучасних викликів та трендів. А вкрай необхідна функція Методичного центру полягатиме в удосконаленні та розвитку добропорядних партнерських стосунків та продуктивної взаємодії між Департаментом та закладами мистецької освіти».

Більш детально основні напрями подальшої роботи на рік мистецькими школами столиці було визначено та обговорено під час установчих засідань, які відбулися впродовж вересня (згідно з Планом роботи методичних об'єднань педагогічних працівників мистецьких шкіл на 2021/22 навчальний рік). А це перші методичні зустрічі колег, під час яких відбулося визначення основних напрямів подальшої роботи.

Такі заходи відбулися за участю методичного об'єднання викладачів сценічної майстерності, ради методичного об'єднання концертмейстерів та ради струнно-смичкових інструментів, предметних секцій викладачів естрадної та рок музики, джазу, баяна та акордеона, ансамблевого та оркестрового музикування.

Під час засідань було розглянуто актуальні питання щодо виконання плану основних навчально-методичних заходів, сформовано графіки проведення методичних заходів І семестру 2021-2022 навчального року та визначено форму їх проведень.

Під час установчого засідання методичного об'єднання викладачів хореографії було обговорено багато важливих питань, а саме: яким вбачається розвиток хореографії в мистецьких школах та як активізувати методичну роботу викладачів-хореографів в умовах карантину та означено форму проведення спільних проектів з представниками інших методичних об’єднань.

На засіданні предметних секцій викладачів фортепіано та фортепіанного ансамблю крім загальних питань заступник директора з навчальної роботи ШДЕМ Браунер Оксана Федорівна провела семінар за темою: «Змінюємо незмінне: реформа початкової мистецької освіти». Особливу увагу у зазначеній темі було надано методичним рекомендаціям щодо складання робочої навчальної програми. На закінчення семінару Оксана Федорівна відповіла на запитання, яких було чимало. Зустріч відбувалась у атмосфері творчої зацікавленості й мала багато позитивних відгуків.

Під час засідання предметної секції викладачів гри на балалайці викладачі за традицією ознайомилися з планом основних навчально-методичних заходів на 2021-2022 навчальний рік, а також привітали молодих педагогів, які розпочали викладати у мистецьких школах столиці. Наприкінці було вручено подяки тим викладачам, які підготували виступи учнів у міському відкритому фестивалі балалаєчного мистецтва «Три струни дзвінкоголосі».

Педагоги методичного об’єднання викладачів бандури також обговорили заплановані методично-освітні та мистецько-освітні проєкти на поточний навчальний рік. Колеги привітали найдосвідченішого викладача-бандуриста міста з КДШМ № 8 – Твердохліб Людмилу Іванівну з 80-річчям. Побажали їй довгих років життя, міцного здоров’я та благополуччя, незгасаючої творчої енергії, бадьорого настрою та оптимізму.

Методичний центр бажає усім викладачам завзяття, здоров'я та позитивних емоцій на весь навчальний рік!

У вересні активізувалася методично-освітня діяльність нашого центру.

І тут викладачі-бандуристи були одними з найактивніших. Про етапи підготовки до публічного виступу йшлося під час семінару-практикуму предметної секції викладачів бандури. Практикум проводив Русанєнко Петро Петрович, актор театру та кіно, лауреат міжнародної премії імені Івана Франка. Він, зокрема, зауважив, що майже кожна людина, яка готується до публічного виступу стикається з двома головними проблемами. Перша – це страх виступу перед аудиторією. А друга – стосується того як створити такий текст виступу, щоб заволодіти увагою аудиторії, та з яких компонентів він повинен складатися. Як мінімізувати такі проблеми та залишити незабутні враження в глядача й розповів Петро Петрович. Адже комунікувати – це захоплююче мистецтво! І необхідно сформувати у себе звичку комунікувати не тільки на зовні, а комунікувати з собою, слухати себе та взнавати про власні сильні сторони. Такі  та інші корисні поради викладачі залюбки намагатимуться втілити у педагогічній діяльності.

У творчій атмосфері відбувся круглий стіл предметної секції викладачів сценічних мистецтв, основною тезою якого було знайти відповідь на питання «Нове покоління дітей – які вони, як їх розуміти та навчати?». У обговоренні проявили активну позицію провідні викладачі театральних відділень мистецьких шкіл: Суханов А.В., Рибкіна Л.А., Корніяка В.М., Труш О.А., Павлишин О.Б., Петренко Г.Г., Чупіка В.Н., Блаженко Г.О. Учасники круглого столу зауважили, що така тема надзвичайно важлива, оскільки сьогодні учні постійно набувають нових рис поведінки, яку диктує сучасна медіакультура.

Корисним для кожного з присутніх було обмінятися думками щодо ефективності проведення дистанційних занять та поділилися з колегами технічними (аудіовізуальними) та методичними напрацюваннями. Вони розповіли про успіхи та проблеми з особистого досвіду з якими зустрілися як викладачі та почули добрі поради колег як їх вирішити. Учасники круглого столу прийшли до логічного висновку, що викладачам сценічних мистецтв необхідно продовжувати шукати нові підходи та технології оптимізації дистанційної форми навчання, адже діти так полюбляють світ театру.

Про деякі аспекти викладання сучасної джазової композиції в мистецьких школах викладачам предметної секції джазу розповів викладач ДМШ № 4
ім. Д. Шостаковича Олексій Прощенков. Практикуючий джазмен у доступній як для дорослого так і для дитячого сприйняття формі, розповів про тонкощі джазової композиції. Ця тема дуже зацікавила слухачів, адже джаз – це, насамперед стиль життя, тому, вони закидали Прощенкова питаннями професійного характеру, і ця методична доповідь несподівано перетворилася у плідний діалог однодумців.

Роботі над творами крупної форми присвятила відкритий урок викладач ДМШ № 13 ім. М.І. Глінки Гріднєва Т.М. для викладачів предметної секції викладачів бандури. Такі твори вимагають високого технічного рівня підготовки учнів та спонукають удосконалювати виконавську майстерність.

Про шляхи формування навичок введення міху баяна та їх значення в роботі над художнім образом твору йшлося під час відкритого уроку викладача ШМ Деснянського району ім. М.Д. Леонтовича Волохової Т., у якому взяли участь викладачі баяна та акордеона. Вона продемонструвала творчий процес над створенням художнього образу з декількома учнями на різних етапах навчання, поділилася власним доробком, у доступній формі розповіла про тонкощі ведення міху та прийоми гри, зокрема такі як: тремоло міхом, деташе, рикошет.

 

Творчими подіями збагатилася ІІІ Всеукраїнська учнівська конференція «Мистецтво без меж: шлях до науки», що відбулася в рамках Міжнародного фестивалю «Київ Музик Фест», співорганізатором якої є Київський міський методичний центр закладів культури та навчальних закладів.

У Дитячій музичній школі № 39 міста Києва відбулася еко-мистецька акція за участю провідних митців (хедлайнерів Всеукраїнських учнівських конференцій минулих років) та учнів і викладачів мистецьких шкіл України.

Голова оргкомітету – Ірина Чуніхіна тепло всіх привітала з відкриттям ІІІ Всеукраїнської учнівської конференції «Мистецтво без меж: шлях до мистецтва» наголосивши на важливості знань з усіх галузей мистецтва для сучасного учня, майбутнього митця.

Усього до участі в конференції надійшло 46 заявок від учнів різних регіонів України, а зокрема: Дубна Рівненської області, Новограда-Волинського Житомирської області, Кам’янського Дніпропетровської області, Костянтинівки Донецької області, Білгород-Дністровського Одеської області, Ромн Сумської області, міст Одеси, Сум, Хмельницького Києва та Ірпеня, Білої Церкви, Немішаєва, Великої-Олександрівки Київської області.

У мальовничому куточку парку Пуща-Водиця у рамках конференції відбулася творча зустріч «Бесіда біля озера» з оперним режисером Євгеном Лавренчуком. Продовжилася акція феєричним концертом-лекцією Олександра Козаренка «Година українського фортепіанного бідермаєру». Знайшла можливість зустрітися з учасниками конференції хедлайнерка конференції, видатна українська композиторка Алла Загайкевич. Вона зустрілася з учасниками конференції напередодні прем'єри своєї опери «Вишиваний» на лібрето Сергія Жадана. Під час спілкування йшлося відверто про класичну та сучасну музику. Алла Загайкевич розповіла про творчу кухню процесу створення електронної музики та про досвід складання музики до кінофільмів.

На завершення події було створено «Алею митців», до втілення якої долучилися сучасні видатні особистості України: Роман Коляда, Микола Лисенко, Олександр Козаренко, Іван Небесний, Володимир Войт. Під час заходу присутні насолоджувалися виконанням  їх творів учнями мистецьких шкіл.

Ще одна незабутня міжнародна мистецька акція відбулася у вересні 2021 року. Філософські питання «Як ми себе почуваємо у творчості? Які наші почуття?» – підняв Ханох Півень перед учасниками міжнародного творчого заходу «З чого ми зроблені?», який провів Методичний центр у співпраці з Київським міським центром соціальних служб у приміщенні Мистецького арсеналу.

Наш сучасник, досвідчений арт-терапевт Ханох Півен (Ізраїль)– відомий художник-ілюстратор та педагог. За його подвижницьку діяльність він відзначений багатьма нагородами у різних країнах світу. Унікальна творчість Півена допомагає пересічним громадянам доторкнутися до прекрасного, розбудити фантазію та отримати насолоду від творчого процесу.

В основі методу Півена – лежить формування навички застосовувати не мистецькі предмети із повсякденного вжитку із використанням таких об'єктів, які на перший погляд не містять естетичної складової у техніці колажу. Використовуючи метод Півена учасники зустрічі надихалися, досліджували та навчалися візуалізовувати власне розуміння цінностей, власних емоцій й на основі цього робили перші спроби збудувати абстрактні концепції.

Шляхи комунікації у творчості представили учні мистецьких шкіл та молодь з інвалідністю. Радіємо, що завдяки співпраці NEOсвітнім Арсеналом ми вкотре маємо змогу реалізовувати такі захоплюючі заходи, мета яких надихати та об'єднувати людей завдяки творчості нівелюючи соціальні бар’єри.

Маємо сподівання, що Жовтень стане місяцем встановлення істинної гармонії у мистецтві завдяки методичним заходам, запланованим Київським міським методичним центром закладів культури та навчальних закладів.

Файл документа: 22.jpg

Перейти до спискуВерсiя для друку


ujkjc