КМДА Київська міська державна адміністрація


26 травня 2021

Звіт Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів за квітень 2021 року

Звіт Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів за квітень 2021 року

        Квітень, заходи якого відбулися в умовах локдауну, видався активним та динамічним місяцем.

Найважливіші заходи, які реалізував Методичний центр це:

- заключний концерт КДФ № 6 «Квітневі зірки»;

- Всеукраїнський конкурс «На крилах весни»;

-VIII міський відкритий фестиваль балалаєчного мистецтва «Три струни дзвінкоголосі».

       Немов вступ до величної симфонії літа відбринів яскравий акорд Весни – трансляція заключного концерту 51-го концертного сезону Київської дитячої філармонії... Для участі у концерті на адресу Методичного центру надійшло понад 100 заявок. Нелегкою була робота Художньої ради КДФ з відбору з прекрасних концертних номерів найкращих 37, що склали програму заключного концерту. Понад 2000 глядачів вже долучилися до перегляду концерту № 6 «Квітневі зірки»,  кількість перегляду зростає день за днем.

        У квітні платформі «Зум» відбулося підсумкове засідання членів журі Всеукраїнського конкурсу «На крилах весни», під час якого було проаналізовано рівень виконавської майстерності конкурсантів, схвалено різноманітність представленого репертуару та враження від конкурсу вцілому. Нагадаємо, що члени журі, серед яких провідні викладачі закладів мистецької освіти, зібралися задля оцінки досягнень талановитої молоді з усієї України.

  

     У складних умовах дистанційного проведення конкурс продемонстрував досконалу підготовку до виступів, а чисельність учасників склала 370 осіб, що відповідає статус всеукраїнського мистецького форуму. Перш за все було відзначено прекрасні роботи учасників у номінації «декоративно-прикладне мистецтво», які будуть, згодом, представлені окремою відеоекспозицією та стануть окрасою травневої ІІ Всеукраїнської учнівської конференції «ARS LONGA».

       Серед досягнень конкурсу було відзначено різноманітність музичного інструментарію. Багато різноманітних за складом творчих колективів представили на конкурс свої виступи. Програми виступів юних конкурсантів відповідали вимогам двотурового конкурсу. У кожній номінації журі присудило Гран-прі.

       Незабутні враження залишилися у пам’яті присутніх музикантів на святі балалаєчників-виконавців України – VIII міському відкритому фестивалі балалаєчного мистецтва «Три струни дзвінкоголосі», який було проведено у 2 дні за участю сольних виконавців та ансамблевих колективів з Житомира, Кам’янець-Подільського, Києва та Київської області, Одеси, Полтави, Харкова та Харківської області.

 

У фестивалі взяли участь 40 учнів мистецьких шкіл, а також долучилися студенти й викладачі вишів та досвідчені виконавці, серед яких народні та заслужені артисти України. Пролунало чимало схвальних відгуків на адресу організаторів та учасників цього свята балалаєчного мистецтва, які злилися у єдину думку, що такий захід заслуговує у подальшому всеукраїнського поширення.

       Семінар-практикум з предмета «Скульптура» за темою: «Як природоохоронна домінанта міфології та вірувань «старого людства», проявлена через мистецтво скульптури, винесена на простори парків та площ, створює ефект сакралізації довкілля(на прикладах учнівської пластики) – чудова форма обміну досвідом між викладачами, а також, у дечому й можливість підвищити кваліфікацію молодим викладачам-початківцям. До програми семінару-практикуму увійшли доповіді таких викладачів Шкляренко В.А (КДХШ № 5), Кунця М. В., (ДШМ № 6 ім. Г. Жуковського), Царюк В. С. (КДХШ № 9), Сєверова М. Л. (ДШМ № 6 ім. Г. Жуковського).

Кожен доповідач проаналізував психологію учнів, систематизував викладацький матеріал, тому їх вагомі доповіді викликали жвавий інтерес у колег. Важливо, кожен доповідач досяг поставленої мети та ознайомив з власним методом роботи, напрямами, оригінальними творчими знахідками. Запропоновані до розгляду настанови, прийоми та засоби відтворення ритмів, пластики та фактури дали змогу учням, які приймали участь у заході, розвинути професійні навички, щоб не блукати у напівтемряві незнання, а цілеспрямовано здобувати професійний художній досвід.

       

 

Присутнім було важливо почути про чи не найважливішу для становлення митця категорію – асоціативне мислення, спонтанно-інтуїтивне за своєю природою, але яке набуває рис раціонально-конструктивного на зображальному рівні. У цьому процесі викладачі показали, що для майбутнього митця важливо із випадкових явищ, ритмів, фактур виокремити естетичний матеріал, що відповідає емоційному стану автора. Та, найголовніше – це посилює враження глядача від побаченого об’єкту творчості.

        Квітневе засідання «Музичної вітальні В. В. Пухальського» за загальною темою «Київські хроніки. Професія – піаніст» відбулося на платформі «Зум». Відеоінтерв'ю із заслуженим артистом України, професором, завідувачем кафедри спеціального фортепіано НМАУ ім. П. І. Чайковського В. О. Козловим проводила директорка КДМШ № 33 ім В. Пухальського Л. М. Данченко– автор та незмінна ведуча цього унікального методично-освітнього проєкту з багатою історією. Жвава дискусія щодо проблем виховання сучасного фортепіанного виконавця, формування відповідального ставлення до підготовки виступу на конкурсі, участь у яких є однією з форм реалізації піаніста, була доповнена яскравими, високоякісними відеозаписами виступів учнів В. О. Козлова випускників мистецьких шкіл Києва сучасних відомих виконавців – Антонія Баришевського та Олексія Гринюка.

        Обговорення відкритого уроку заслуженої артистки України, завідувача фортепіанного відділу КДМШ № 3 ім. В. Косенка, викладача-методиста Роменської Наталії Павлівни за темою «Розвиток технічних навичок учнів у фортепіанному класі на прикладі гам та вправ» відбулося  дистанційно, на платформі «Зум» у рамках засідання предметної секції викладачів фортепіано та фортепіанного ансамблю. Компетентні та емоційні виступи членів Ради та багатьох викладачів мистецьких шкіл були стосовно питань щодо аплікатури, синхронізації, мотивації при вивченні гам та вправ, критеріїв оцінювання учнів різних вікових категорій, особливості постановки рук у роботі з учнями у фортепіанному класі. Така дискусія дала можливість виявити актуальні проблеми розвитку технічних навичок учнів. В подальшому вони складуть тематику методичної роботи та будуть включені у План роботи на наступний навчальний рік та підготовці до міського огляду «Мистецтво рухливості пальців».

      Чудові враження залишилися в присутніх на дистанційному заході, присвяченому вивченню питання щодо особливостей формування сучасної української органної виконавської та викладацької шкіл. З методичною доповіддю, яка доступна для перегляду на «Ютубі» методичного центру, виступила заслужена артистка України, викладач ДШМ № 5 Дмитренко Ольга Вадимівна. Членами Ради предметної секції та завідувачами відділами мистецьких шкіл було відзначено високу професійну роботу доповідача – яку вона продемонструвала з учнями класу фортепіано – над однією з найскладніших форм музикування –поліфонією. Твори цього жанру закладають основи виховання майбутнього органіста. У творчої дискусії були сформовані нові пропозиції щодо формування та розвитку класу органу у Києві на базі дитячих мистецьких шкіл.

       В рамках апробації освітньої програми елементарного підрівня початкової мистецької освіти для дітей з інвалідністю з мистецьких дисциплін у квітні з великим ентузіазмом відбулося два методичних заходи.

        За темами предмету «Ліплення»: «Фантастичні звірі» та «Контрасти форм в українських казках» на платформі «Зум» відбулося обговорення уроків викладачів Гордєєвої О.В. КДХШ  № 7, старшого викладача з учнями 1 класу та викладача Грицини В.П. з учнями 2 класу з образотворчого мистецтва. Ці теми доступні для дітей широкого кола, тому як спрямовані на розвиток дрібної моторики, уяви та можуть бути адаптовані до різних рівнів можливостей учнів у тому числі й в класах з інклюзивною мистецькою освітою.

       В рамках благодійного мистецького проєкту «Крилаті мрії» до Свята Великодня для дітей з інвалідністю Дарницького району у ДШМ № 9, на платформі «Зум», відбувся онлайн майстер-клас з малювання на папері писанки та одного з її символів а також концерт учнів та викладачів школи. Діти легко подолали дистанційні бар’єри: малювали, спілкувалися, хвалили виступаючих, танцювали під час виконання музики, тож почувалися щасливо й радісно. Ця подія продемонструвала, що навіть з дітьми з інвалідністю можна створювати такі красиві речі і, головне, не залишати на самоті їх та їхні сім'ї.

       Актуальна тема формування базових навичок на уроках народно-сценічного танцю стала темою ґрунтовного обговорення уроку з учнями 1-2 класів старшого викладача ДШМ № 9 Найчук О.В., яка працює над апробацією програми елементарного підрівня початкової мистецької освіти з хореографічного мистецтва «Танець» для дітей з інвалідністю. Ольга Василівна, поділилася з присутніми унікальним  досвідом приділяючи увагу усім учням у рівній мірі, на що юні дитячі серця відповідали їй взаємною повагою та старанністю на уроці захоплені спільним творчим процесом.

        Про постановку сучасних концертних номерів та пошук нових тем та ідей для створення танцювальних мініатюр у хореографічному ансамблі «Mary Dance» за участю викладачів КДМШ № 15 ім. В.Г. Щигловського йшлося під час семінару з обміну досвідом викладачів хореографії. Диспут мав творчу атмосферу прямого спілкування між викладачами, які прагнули розкрити хвилюючі теми та обговорити нюанси роботи хореографа в колі своїх колег.

       У квітні за участю МО викладачів театрально-видовищних дійств були проведені заходи із залучення учнів до розуміння творчості класиків української літератури Тараса Шевченка та Лесі Українки.

        Перш за все відбулося обговорення прем’єри поетично-драматичної композиції у виконанні учнів за творами Лесі Українки «Мріє, не зрадь» у постановці викладачів Київської театральної школи-студії: Агєєвої-Швед Н.О., Губерначука В.Г., Суханова А.В., Шестакової Т.І., Кривди О.Ф.. Студійці вразили дикційною виразністю, органічним сценічним спілкуванням, щирістю переживань. Завдяки роботі над такими постановками, учням прививаються моральні цінності, висока естетика та внутрішня культура. Учасники обговорення відзначили високопрофесійну роботу викладачів, вміння донести українські класичні твори до сучасних дітей.

     

     Наприкінці квітня викладачі методичного об'єднання обговорили сценічну мозаїку «Інтродукція» за творами Тараса Шевченка за участю учнів театрального відділення КДШМ № 3, постановка викладача-методиста Рибкіної Л.А. Викладач вдало підібрала форму і зміст композиції, це допомогло задіяти учнів різних класів, глибоко та переконливо розкрити красу поезії Тараса Шевченка та народних традицій, а синтез різних видів мистецтв у постановці підсилив емоційне враження. Працюючи над таким матеріалом Лідія Антонівна систематично навчає учнів формувати власну думку та залучає до глибинної культури України.

       Таким видався квітень 2021 року, а попереду у травні на викладачів усіх методичних об’єднань мистецьких шкіл чекає низка підсумкових засідань, темою яких визначено аналіз роботи за навчальний рік, що завершується та затвердження плану заходів на наступний навчальний рік.

        Слідкуйте за новинами.



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.