Головна  →  Методичні заходи  →  16 лютого 2015

«Школа вдосконалення професійної майстерності викладачів». Відкритий урок Полібіної І. В. для викладачів сольфеджіо за темою: «Вивчення типових інтонаційно-ритмічних блоків – елементів музичної мови на уроках сольфеджіо у молодших класах»

«Школа вдосконалення професійної майстерності викладачів». Відкритий урок Полібіної І. В. для викладачів сольфеджіо за темою:  «Вивчення типових інтонаційно-ритмічних блоків –  елементів музичної мови на уроках сольфеджіо у молодших класах»

      16 лютого 2015 року у приміщенні КДШМ ім. С. Турчака в рамках «Школи вдосконалення професійної майстерності викладачів» відбувся відкритий урок завідувача теоретичного відділу Київської дитячої школи мистецтв ім. С. Турчака Подільського району, викладача-методиста Інни Віталіївни Полібіної. Мета уроку, проведеного з учнями 3 класу, полягала у демонстрації методу графічного позначення інтонаційних, ритмічних та гармонічних зворотів, поширених у музичних творах: поступового висхідного та низхідного руху, руху по звуках тризвуку, оспівування, стрибків на певні інтервали, пунктирних та синкопованих ритмічних фігур тощо.

    Винайдені Полібіною І. В. графічні позначення допомагають учням із самого початку занять сольфеджіо швидко фіксувати знайомі звороти і в подальшому користуватися цією методикою в процесі виконання завдань різного типу: читання з листа, написання музичного диктанту, підбору акомпанементу.

      Проведений у присутності більш ніж 20 викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів урок продемонстрував ефективність запропонованої методики. Учні (а їх було 8) успішно справлялися і з сольфеджуванням, і зі слуховим аналізом, і з написанням музичного диктанту. Цікавою формою роботи виявилося імпровізування мелодії за заданими гармонічними функціями в різних тональностях. Корисним прийомом здалося також транспонування вивченого напам'ять номера після попереднього аналізу його з метою розподілу на ланцюжок «знакових» зворотів. Використовувала Полібіна І. В. й більш традиційні засоби удосконалення музичного слуху: інтонування мелодії по фразах – шляхом передачі її від одного учня до іншого, внутрішнє проспівування звуків, що допомагають «знайти» певний ступінь ладу або побудувати необхідний інтервал, миттєвий запис ритмічних диктантів.

   Знайомство з новими методиками розвитку музичного слуху, розробленими викладачами сольфеджіо на основі власного педагогічного досвіду, завжди цікаво спеціалістам, адже стає приводом для зацікавленого обговорення насущних питань навчання.

 

Файл документа: Фото0398.jpg

Перейти до спискуВерсiя для друку