Головна  →  Методичні заходи  →  6 листопада 2014

16 жовтня та 6 листопада 2014 року в рамках «Школи вдосконалення професійної майстерності викладача-піаніста» відбулися лекційні заняття.

16 жовтня та 6 листопада 2014 року в рамках «Школи вдосконалення професійної майстерності викладача-піаніста» відбулися лекційні заняття  під загальною назвою "Особливості викладання джазової імпровізації". Цикл лекцій  провів  викладач  відділу  електронних  інструментів  дитячої  музичної  школи  № 4  ім.Д.Шостаковича  Прощенков Олексій Вікторович. 

Цей музикант за фахом є класичним піаністом, його науковий інтерес сфокусований на мелосі українського романсу, а у музичній школі він викладає джазову імпровізацію. Ці види діяльності органічно поєднуються у його музично-педагогічній праці.

 Курс складався з двох частин, кожна з яких була спрямована на допомогу викладачам у питанні творчого розвитку учня на уроках фортепіано.

Перша лекція мала назву –  "Основи навчання імпровізації на уроках фортепіано". В ній були представлені загальні принципи викладання джазової імпровізації, а також основні принципи навчання музикантів-початківців. Особлива увага приділялася роботі з ритмом, характерним мелодійним наповненням джазової музичної фактури та феномену джазової гармонії. 

У другій лекції за темою – "Робота над ритмо - інтонаційними стереотипами на уроках джазової імпровізації" було звернено увагу на навчання джазу більш досвідчених учнів,на  принцип побудови уроку та програми. Протягом лекції було проаналізовано роботу з джазовими транскрипціями, підбором по слуху, були продемонстровані імпровізації на основі ритмо-інтонаційних стереотипів. 

Олексій Віталійович продемонстрував специфіку викладання предмету джазової імпровізації та високий рівень підготовки своїх учнів–   неодноразових лауреатів багатьох джазових конкурсів, які ілюстрували за роялем різні форми роботи на уроці. Процес навчання О. В. Прощенков розділяє на два етапи: «джаз як мета» (засвоєння його музичної мови) та «джаз як засіб» (проекція засвоєного матеріалу на подальшу роботу). Педагог зі своїми учнями звертається до мелодій українських народних пісень, використовує їх у якості джазових стандартів. Образна наповненість зразка народної пісні (а наші пісні мають величезний діапазон емоційно-психологічних відтінків) є дійсно важливим моментом: таким чином викладач спонукає своїх учнів цікавитися музичним фольклором. 

Заняття відбулися на високому професійному рівні, знайшли  позитивний відгук у слухачів «Школи» –  викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів, викликали багато творчих запитань.

Перейти до спискуВерсiя для друку