Головна  →  КДФ МетодЦентр  →  14 лютого 2016

Фрагменти з опери «Сокіл» Д. Бортнянського у Національній філармонії України

Фрагменти з опери «Сокіл» Д. Бортнянського  у Національній філармонії України

   14 лютого 2016 року у Колонному залі ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України відбувся концерт Абонементу №5 «З історії музичної культури України». Четверту зустріч абонементу було присвячено творчості Д.С. Бортнянського (1751-1826) і його опері «Сокіл» (1785).

   Дмитро Бортнянський – український композитор, який народився у м. Глухові. Там знаходилася знаменита школа співу – єдина у тодішній Російській імперії. У школі, засновником якої був гетьман Кирило Розумовський, навчалося 20 обдарованих хлопчиків 7-8 років. Серед них був і майбутній композитор. За виняткові музичні здібності восьмирічного Бортнянського забрали до Санкт-Петербурга до хору Придворної співацької капели. Відтоді усе життя композитора було пов‘язане з Петербургом. Йому випала щаслива творча доля: він писав багато музики і її виконували у придворних палацах.

   Опера «Сокіл» була написана Д. Бортнянським у 1786 році, однак її нотний текст тривалий час вважали загубленим, як і ноти багатьох інших творів композитора. Лише у 80-і роки ХХ століття був віднайдений клавір «Сокола».

   У програмі концерту були представлені основні номери опери, які відтворили сюжет. Вокальні партії, хоча і написані в традиціях італійської опери, проникнуті інтонаціями українського народного мелосу. В концертному виконанні опери «Сокіл» взяли участь провідні солісти Національної філармонії: народна артистка України О. Чубарева (Графиня Ельвіра), лауреат міжнародних конкурсів С. Бортник (Граф Федерік), лауреат міжнародних конкурсів Р. Смоляр (Грегуар), лауреат міжнародних конкурсів Р. Якобенчук (Жаннета). Партію фортепіано виконала заслужена артистка України Н. Афанасьєва.

   Вела концерт заслужений діяч мистецтв України Світлана Корецька. Вона цікаво розповідала про життя Д. Бортнянського, наводила маловідомі факти з його біографії та знайомила із сюжетними перипетіями опери.

Перейти до спискуВерсiя для друку