Головна  →  Методичний центр  →  Методично-освітня діяльність  →  МЕТОДИЧНІ ЗАХОДИ  →  Навчально-методичний проєкт «Предмет “Сольфеджіо” як чинник виховання креативної особистості»

Навчально-методичний проєкт «Предмет “Сольфеджіо” як чинник виховання креативної особистості»

 

Навчально-методичний проєкт «Предмет “Сольфеджіо” як чинник виховання креативної особистості» презентує сучасний погляд на базову академічну навчальну дисципліну сфери мистецької освіти. У центрі уваги проєкту особистість дитини, учня. Це зумовило особливості його методології, формат, коло учасників.

Зміст предмета «Сольфеджіо» спрямовано не тільки і не стільки на формування в учня уміння репродукувати навчальний матеріал, скільки на активне залучення до пізнання закономірностей музичної мови через виявлення і реалізацію творчого потенціалу дитини, розвиток її музичності та обдарованості, виховання цінностей. Відтак, провідними принципами навчання у проєкті є імпровізаційно-творча діяльність і музичення.

У проєкті застосовано сучасні педагогічні технології: діалогової взаємодії, розвивального навчання, інтерактивного навчання.

Проєкт проходить у формі відкритих уроків. До їх проведення залучено групу учнів Київської дитячої музичної школи №33 ім. В. Пухальського. Склад групи – сталий (за деякими винятками).

Кожен із уроків розкриває одну з ключових тем відповідно до конкретного року вивчення предмета «Сольфеджіо». Водночас, кожне заняття презентує авторське рішення проблеми розвитку музичного слуху дитини у його різних аспектах: ладовому (лінеарний слух і гармонічний), відчуття метро-ритму.

Авторка проєкту – Валентина Кулик, кандидатка мистецтвознавства.

Зміст і результати проєкту орієнтовані на використання в освітньому процесі у мистецьких школах України.

 

Урок №1 «Лад як система інтонаційного мислення» (17 жовтня 2017 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=UegSnYeKuLs&t=75s

 

Урок №2 «Ритм і жанр» (14 листопада 2017 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=Eq3yxOwZ4tg&t=81s

 

Урок №3 «Будова музичного твору: логіка чи хаос?» (06 лютого 2018 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=7epyaAAj_f4&t=31s

 

Урок №4 «Фактура як один із елементів створення музичного образу» (24 квітня 2018 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=QZDxczf6p6k&t=75s

 

Урок №5 «Інтервал секста як найхарактерніша інтонація мелодій у жанрах пісні та романсу» (23 жовтня 2018 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=MvWYvPhGXPg&t=75s

 

Урок №6 «Пунктирний ритм і жанр маршу» (13 листопада 2018 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=628prl062q0&t=74s

 

Урок №7 «Головні тризвуки ладу та їх обернення» (12 лютого 2019 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=HY-mK_aUVxY&t=80s

 

Урок №8 «Гармонічна вертикаль як один із компонентів ладового слуху» (16 квітня 2019 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=jQynQb8JGAI&t=77s

 

Урок №9 «Тритон і септима в інтонаційному середовищі епохи бароко» (30 жовтня 2019 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=lWEZk93LzyY&t=76s

 

Урок №10 «Синкопа» (28 листопада 2019 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=w1nPZPTHlJI&t=74s

 

Урок №11 «Домінантовий септакорд: мелодична виразність, гармонічна і функціональна винятковість» (06 лютого 2020 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=_4GmqebWRs0&t=74s

 

Урок №12 «Ритм як показник стилю і жанру. Регтайм» (16 жовтня 2020 р.)

https://youtu.be/KrqvFrykZnY

Версiя для друку


ujkjc