Методичні рекомендації щодо проведення дитячого благодійного мистецького проекту «Крилаті мрії»

Методичні рекомендації щодо проведення дитячого благодійного мистецького проекту «Крилаті мрії»

Проблема соціалізації дітей з особливими потребами останнім часом набуває широкої актуальності. Інклюзія як процес реального включення дітей з особливими потребами у активне суспільне життя сьогодні стає більш доступною. 

В  умовах  сьогодення  слід  пам’ятати,  що  бути  інклюзивним  означає шукати шляхи соціальної адаптації дітей-сиріт, дітей з дитячих будинків, дітей з особливими потребами та  інтеграції їх у мистецький простір. Саме цю місію взяв на себе дитячий благодійний мистецький проект «Крилаті мрії».

У реалізації проекту «Крилаті мрії» беруть участь учні та викладачі мистецьких шкіл, вихованці та керівники гуртків закладів культури. Викладачі та учні вирушають у гості до дітей з особливими потребами. Саме  там (у спеціалізованих інтернатах, дитячих будинках, реабілітаційних центрах, спеціалізованих дошкільних навчальних закладах) у звичній для себе атмосфері такі діти зможуть долучитися до концертів, майстер-класів, театральних вистав, художніх виставок. 

Форми мистецьких заходів проекту:

-   концерти;

-   театральні вистави;

-   хореографічні вистави;

-   художні виставки;

-   майстер-класи.

УВАГА! Тривалість  концертної програми, театральної, хореографічної вистави, майстер-класів  не повинна перевищувати 40 хв.

При формуванні концертної програми рекомендуємо дотримуватися тематики концерту, включати до репертуару яскраві, невеликі твори вітчизняних та зарубіжних авторів без різких динамічних контрастів.

Концертний одяг учасників заходу  повинен відповідати загальноприйнятим нормам публічного виступу на сцені.

Художні виставки бажано супроводжувати  розповіддю про експозицію, її тематику, техніку виконання представлених робіт. Також художні виставки можуть мати музичний супровід.

Серед форм проведення заходів проекту також можна використовувати форму перформансу, в якій поєднуються сценічне та музичне мистецтво.

Слід зважати на те, що особливо корисними для дітей з особливими потребами стануть майстер-класи, направлені на розвиток тактильних відчуттів, які допоможуть дитині впорядкувати знання про навколишні предмети.

Бажано, щоб майстер-класи з різних видів мистецтв проводили фахівці, які мають певний досвід роботи з дітьми з особливими потребами. Фахівець під час проводення майстер-класу, повинен уважно стежити за тим, як відбувається творчий процес у групі, а також допомагати учням розкрити свої творчі здібності.

Звертаємо увагу на те, що під час проведення майстер-класів викладач повинен приділити увагу кожній дитині. Для цього бажано враховувати кількість дітей, які братимуть участь у заході, розбивши їх на невеликі групи.  Також, у разі великої кількості дітей, бажано залучати до проведення майстер-класу викладачів-помічників.

До уваги всіх охочих взяти участь у благодійному мистецькому проекті «Крилаті мрії»!

Обравши місце проведення заходу (школу-інтернат, спеціалізований інтернат, дитячий будинок тощо), керівник мистецької школи (закладу культури) має зв’язатися з адміністрацією даної установи для з’ясування спеціалізації закладу та обрати відповідну форму проведення заходу, адже слід враховувати контингент дітей даного закладу. Наприклад, дітям із вадами зору краще послухати концертні музичні номери, ніж пропонувати перегляд вистави.

Також з учнями мистецьких шкіл та вихованцями закладів культури, які братимуть участь у заходах цього проекту, необхідно провести підготовчі розмови. Зазначаємо, що тематика концертів, художніх виставок, майстер-класів та інших заходів, що проводяться в рамках  дитячого благодійного мистецького проекту «Крилаті мрії», затверджується директором Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів.

Перейти до спискуВерсiя для друку