Актуальне завдання сучасної мистецької освіти – виховання творчої і компетентної особистості, такої, яка здатна осмислювати набуті «знання, вміння, навички», та прагне усвідомлено застосовувати їх у виконавській практиці, сприйманні й оцінюванні мистецтва.
Один із шляхів до розв’язання цього завдання пропонує навчально-методичний проект «Предмет «Сольфеджіо» як чинник виховання креативної особистості». Проект репрезентує бачення навчальної дисципліни сольфеджіо відповідно до вимог сучасної мистецької освіти: його зміст спрямовано не стільки на формування в учня уміння репродукувати навчальний матеріал, скільки на активне залучення до пізнання закономірностей музичної мови через виявлення та реалізацію творчого потенціалу дитини, розвиток її музичності та обдарованості, виховання цінностей. Універсальним способом розвитку особистості учня є безпосереднє включення у творчу діяльність.
Зміст та результати проекту орієнтовані на використання у навчально-виховному процесі в мистецьких школах України.
Участь у проекті беруть учні КДМШ № 33 ім. В. Пухальського 3 (8) класу у 2017–2018 н. р.; 4 (8) класу у 2018–2019 н. р.; 5(8) класу у 2019–2020 н. р. Склад групи – сталий.
Автор проекту – Валентина Кулик, кандидат мистецтвознавства, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, викладач КДМШ № 33 ім. В. Пухальського.
Урок № 1 «Лад як система інтонаційного мислення»
Урок № 2 «Ритм і жанр»
Урок № 3 «Будова музичного твору: логіка чи хаос?»
Урок №4 «Фактура як один із елементів створення музичного образу»
Урок № 5 «Секста як найхарактерніша інтонація у жанрах пісні та романсу»)
Урок № 6 «Пунктирний ритм і жанр маршу» (13.11.2018)
Урок № 7 «Головні тризвуки ладу та їх обернення»
Урок № 8 «Гармонічна вертикаль як один із компонентів ладового слуху»
Урок № 9 «Тритон і септима в інтонаційному середовищі епохи бароко»
Урок № 10 «Синкопа»
Урок № 11 «Домінантовий септакорд: мелодична виразність, функціональна та гармонічна винятковість»