"Із історії музичної культури". Українська музика другої половини ХХ - початку ХХІ століття: нові напрямки, стилі, жанри". Концерт № 5 Абонементу № 5 "Композиторська творчість сучасних митців у галузі народних інструментів"

"Із історії музичної культури". Українська музика другої половини ХХ - початку ХХІ століття: нові напрямки, стилі, жанри". Концерт № 5 Абонементу № 5 "Композиторська творчість сучасних митців у галузі народних інструментів"

На хвилі зростаючої зацікавленості  українським музичним  мистецтвом зустріли цьогорічну весну слухачі культурно-освітнього циклу концертів Абонементу №5. Новий з них, що пролунав 10 березня в Національній філармонії України, був присвячений темі композиторської творчості сучасних митців у галузі народних інструментів. Такий тематичний ракурс концерту є актуальним для учнів-початківців, які в процесі вивчення предмету «Українська та зарубіжна музичні літератури» опановують найважливіші складові вітчизняного фольклору, знайомляться з народними музичними традиціями різних країн світу, аналізують авторські музичні твори на основі фольклорних джерел. Традиції музикування на народних інструментах, велика життєдійна сила фольклору – це є вічне, живе і саме те, що, через звертання до сучасної композиторської творчості, об’єднало під час концерту виконавців і слухачів. Прикладом високої майстерності, артистичності став для юних шанувальників музичного мистецтва виступ Ансамблю народних інструментів «Рідні наспіви». Цей знаний колектив під керівництвом Заслуженого працівника культури України Юрія Карнауха постійно бере участь у концертах П’ятого філармонічного абонементу для дітей. Лектор-музикознавець С.А. Корецька цікаво розповіла їм про історію створення колективу, звернувши увагу на те, що творчий шлях цього ансамблю, Лауреату численних міжнародних і всеукраїнських конкурсів, плідно продовжується майже 40 років. У виконанні «Рідних наспівів» прозвучали колоритні оркестрові п'єси – «Покутське скерцо» В. Парфенюка, «Танок вуйка» В. Колядюка, «Балканський сувенір» В. Рунчака. У супроводі цього ансамблю була виконана Друга частина «Іспанського» Концерту для гітари М. Стецюна. Соліст – Лауреат міжнародних конкурсів, Заслужений артист України Андрій Остапенко /гітара/. Запальний настрій цієї композиції з рисами стилізації в дусі  фламенко підкреслило введення кастаньєт, що розширило  основний інструментальний склад ансамбля. Під час концерту діти мали змогу почути, як органічно ансамблева інструментальна гра може поєднуватися зі звуковими жестами – під час деяких з композицій музиканти ритмічно плескали в долоні, клацали пальцями, виконували навіть голосові глісандо. Це були цікаві моменти театралізації, які у поєднанні із танцювальністю характеру музики більшості номерів концертної програми апелювали до архаїчної синкретичності мистецтва, а цього явища не минути в засвоєнні учнями тих розділів навчальної програми курсу «Українська та зарубіжна музичні літератури», які присвячені музичній культурі Стародавнього світу. В такому ракурсі нагадування ведучої концерту С.А. Корецької про те, що інструмент бандуру поетично називають українською арфою, було дуже доречним. Сольний виступ Лауреату міжнародних конкурсів бандуристки Лесі Амбросової було розміщено усередині програми концерту.

У її виконанні прозвучали твори імпровізаційно-ліричного плану – Фантазія на тему української народної пісні В. Власова і «Арабеска» А. Матіяки. Слухачі мали прекрасну змогу насолодитися чарівними звуками бандури. У завершенні концерту прозвучав твір Заслуженого діяча мистецтв України В. Марунича, спеціально написаний для ансамблю «Рідні наспіви» - «П’єса в стилі кантрі». У виконанні цього твору був задіяний весь різноманітний інструментальний склад ансамблю – баян, домри, бандура, флейта, цимбали, бас-гітара, литаври, барабани, бубон, ксилофон, дерев’яні коробочки, віброслеп і навіть іграшковий музичний молоточок. Фінальний номер концерту прозвучав зі жвавістю творчого експерименту, якби заохочуючи дітей долучитися до цього.

Файл документа: 20190310_153858.jpg

Перейти до спискуВерсiя для друку

ujkjc