«Музична вітальня В.В. Пухальського» стартувала у 2018-2019 навчальному році

«Музична вітальня В.В. Пухальського» стартувала у 2018-2019 навчальному році

            22 листопада 2018 року у Київській дитячій музичній школі № 33 ім. В.В. Пухальського продовжила плідну багаторічну творчу та кропітку навчально-методичну співпрацю з викладачами-піаністами і завідувачами фортепіанних відділів музичних шкіл «Музична вітальня В.В. Пухальського».

           Відвідувачі отримали унікальну можливість переглянути змістовне відео-інтерв’ю з видатним вітчизняним  педагогом мистецтва фортепіанної гри, професором Національної музичної академії України, Заслуженим працівником культури Наталією Віталіївною Гриднєвою. Багатовекторне відео-бесіду з нею майстерно провела директор Київської дитячої музичної школи № 33 ім.  В.В. Пухальського, викладач-методист Любов Михайлівна Данченко. Ґрунтовні знання знаного піаніста-педагога в галузі музичного мистецтва, висока ерудиція, чуйність до співрозмовниці, неспішність бесіди, гнучкість побудови інтерв’ю підтримували процес спілкування на інтелігентному високодуховному рівні. Це стилістично відповідало високим культурним традиціям музичного мистецтва і виховання, зокрема, започаткованим та розвиненим самим В.В. Пухальським, у вітальні якого, за оригінальним задумом, і відбулася творча зустріч із
Н.В.Гриднєвою.

           В процесі діалогу двох талановитих викладачів-піаністів було окреслено досить широке коло питань, що стосувалися історії та перспектив розвитку української фортепіанної школи, її місця в сучасному світі, проблем виховання учнів-початківців, завдань щодо їх творчої мотивації, необхідності підвищення естетико-культурного рівня дітей. Розмова торкалася актуальних питань виконавської інтерпретації, проблем трактування авторського задуму. Як підсумок, в ланцюгу «Композитор – Виконавець – Слухач» зявилася ще одна постать-ланка – «Педагог» та його суттєвий багатогранний вплив на формування творчої свідомості виконавця.

          Під час перегляду інтерв’ю викладачі мали прекрасну можливість ознайомитися із різними інтерпретаціями творів Л. Бетховена, С. Рахманінова, Ф. Шопена, Р. Шумана, у рідкісних архівних записах, які демонструвалися з високою якістю звукозаписів. Зокрема, записом гри Т. Лешетицького (1906 рік), А. Корто (1904 р.), С. Рахманінова, Д. Ліпатті, Г. Нейгауза, Е. Гілельса, М. Хесс, А. Рубінштейна, В. Горовиця.

         У бесіді з Н.В. Гриднєвою йшла розмова про аспекти методики навчання початківців, зокрема, постановка руки майбутніх піаністів та фізіології піаністичного апарату в цілому. Процес оволодіння мистецтвом фортепіанної гри під керівництвом високо досвідченого викладача був представлений як процес творчого спілкування педагога та учня, плідний для обох сторін. Спільно, крок за кроком, формуючи високий виконавський професіоналізм, у взаєморозумінні учні та педагоги здатні подолати найскладніші труднощі та досягти значного успіху.

         Прекрасним підтвердженням цього стала гра учнів класу Н.В. Гриднєвої. І, як справедливо зазначила ведуча програми Л.М. Данченко: «Гучні аплодисменти юним виконавцям, – це аплодисменти і їх видатному педагогу!»

Файл документа: IMG_0293.JPG

Перейти до спискуВерсiя для друку

ujkjc