КМДА Київська міська державна адміністрація


19 липня 2017

Підсумки проведення методико-практичної конференції «Початкова мистецька освіта крізь призму сьогодення»

Підсумки проведення методико-практичної конференції «Початкова мистецька освіта крізь призму сьогодення»

   14-15 червня 2017 року для викладачів столичних шкіл естетичного виховання відбулась методико-практична конференція «Початкова мистецька освіта крізь призму сьогодення». Цей масштабний форум відбувся задля обговорення та обміну досвідом з питань педагогічної діяльності щодо мистецького та культурного розвитку дитини за напрямами: музично-теоретичні дисципліни, гра на духових, народних, струнно-смичкових інструментах, фортепіанне виконавство, образотворче, хореографічне та театральне мистецтво. Конференцію відвідало майже 1000 викладачів шкіл початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів з усіх районів Києва та гостей столиці.

   Колектив Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів висловлює подяку адміністративному складу шкіл які гостинно відчинили двері учасникам методичного заходу, а саме адміністрації Київської дитячої школи мистецтв № 8 Святошинського району, Київської дитячої музичної школи № 33 ім. В. Пухальського Солом’янського району, Дитячої школи мистецтв № 5 Оболонського району, Дитячої музичної школи № 10 Печерського району, Київської дитячої школи мистецтв № 3 Деснянського району.

   Конференція розпочалася з пленарного засідання за участю понад 200 викладачів музичних шкіл. Перший день роботи конференції було присвячено окресленню актуальних векторів та тематичних напрямків. За цим принципом, у другий день конференції, відбулося розгалуження на групи учасників по різних мистецьких навчальних закладах.

   На початку, до присутніх з вітальним словом звернулась директор Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів Ірина Вікторівна Чуніхіна. Вона зосередила увагу присутніх на необхідності збереження основ духовного життя юних музикантів при формуванні творчої особистості у період розширення впливу сучасних технологій на інтереси та свідомість вихованців шкіл естетичного розвитку.

   У подальших виступах Рябоконь Олени Василівни, Колтунової Тетяни Іванівни відбулося обговорення перспектив та стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді, відповідно до Указу Президента України від 15 жовтня 2015 року. Створенню особливого мікроклімату для формування творчої особистості було присвячено доповідь Кочерги Олександра Васильовича. Він, у безпосередньому контакті зі слухачами, підняв актуальну проблему  психофізіології виховання дитини у сучасному культурному просторі. У виступах Коваль Ганни Олександрівни та Сладковської Юлії Вікторівни йшлося про основні інноваційні методики музичної ігрової діяльності викладача з початківцями та дошкільнятами, а також, про креативні засади музичної педагогіки з використанням екзотичних, дивних, стилізованих під стародавні, музичних інструментів. Нікітіна Тетяна Володимирівна доповнила їх виступ інформацією щодо сформованих нею методичних прийомів заохочення початківців до музичної творчості які допомагають створити в учня стійку зацікавленість у музикуванні на довгий період часу.

   Відповідно до регламенту роботи конференції другий день розпочався у школах естетичного виховання засіданнями з шести напрямків. Доповідь заступника директора Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів Гешко Наталії Сергіївни була присвячена підсумкам проведення атестації викладачів спеціалізованих мистецьких навчальних закладів за 2016-2017 навчальний рік. Адже під час проведення атестації, та, особливо, під час її підготовки, у керівників шкіл естетичного виховання виникало багато запитань щодо написання характеристик, заповнення зворотної частини Атестаційного листа стосовно формулювань, які мали бути відображені в рішенні атестаційних комісій різних рівнів.

   Власні нотні доробки представили викладачі народних інструментів Бойко Аліна Леонідівна та Павліченко Світлана Тодофівна. Завідувач методично-аналітичного кабінету Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів Бойко Надія Анатоліївна у доповіді сформулювала етапи проведення групових репетицій під час роботи диригента з шкільним оркестром народних інструментів. Вона зауважила, що до числа актуальних питань мистецької освіти належить виховання творчої особистості юного музиканта, одним з ефективних засобів якого є колективне музикування у оркестрі народних інструментів. Головною метою якого є навчання гри у колективі є залучення вихованців до музичного виконавства, збагачення їх естетичного досвіду через пізнання кращих зразків вітчизняної та світової музичної культури.

   З сучасним станом проблем гітарної педагогіки та виконавства на матеріалах журналу «Гітара в Україні» ознайомив викладачів Чеченя Костянтин Анатолійович. Цю тему, але під іншим ракурсом погляду на проблему доповнили Віталій Георгійович Соломін та Олександр Олександрович Гаманін. Він, зокрема, зосередив увагу присутніх на формуванні основ метро-ритмічної організації юних гітаристів а також на необхідності поєднання фізико-технічного та художньо-змістовного аспектів виконавства на гітарі. У доповіді завідувача мистецько-освітнім кабінетом Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів Черепович Ольги Олександрівни було зроблено методичний аналіз рівня проведення мистецьких заходів та конкурсних випробувань з виконавства на народних музичних інструментах у 2016-2017 навчальному році. Її виступ містив корисні методичні прийоми та поради щодо психологічної підготовки учня до концертного виступу, адже пошук шляхів і засобів забезпечення сценічної свободи юного артиста є актуальним.

   Для викладачів художнього мистецтва доповідач Ялинчук Оксана Вікторівна сформулювала та розкрила тему патріотичного виховання дітей за допомогою "мови квітів". Мотивації необхідності вивчення основ духовного життя людини у контексті сучасної мистецької освіти була присвячена доповідь Колесник Марії Юріївни. Про важливі етапи формування творчої особистості в класі образотворчого мистецтва йшлося у виступі Бойко-Гулітви Олесі Яківни.

   Для викладачів струнно-смичкових інструментів Полянським Олексієм Юрійовичем була запропонована доповідь щодо актуального питання акустики музичного інструменту «скрипка». Узагальненням набутого методичного досвіду використання всесвітньовідомої «методики Сузукі» в українській скрипковій школі поділилася із слухачами Коптєнкова Наталія Сергіївна.

   Вагомою була доповідь Варданян Арміди Георгіївни щодо проблеми розвитку музичного мислення у класі фортепіано на різних етапах навчання у початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах. Виступ Сірченко Олени Григорівни завершив конференцію у піаністів.

   Для викладачів музично-теоретичних дисциплін Руденко Вікторія Михайлівна з міста Суми виголосила доповідь, доповнену відео-фрагментами, щодо практичного застосування навичок з основ музичної композиції. Про особливу функцію загальношкільних конференцій із музичної  літератури, як приклада сучасного формату комунікації учнів, розповіла Садівнича Олена Анатоліївна. Різноманітним тестовим завданням на теоретичних олімпіадах та новим тенденціям у викладанні музичної літератури була присвячена доповідь Гончар Алли Миколаївни. Власний посібник "Скоріш на сольфеджіо" з аудіо-додатком представила під час конференції Ковальова Алла Леонідівна з міста Глухова. Семенець Оксана Юріївна, ознайомила присутніх з  власною методичною розробкою щодо знайомства учнів з епохами та стилями на уроках музичної літератури. Кулик Валентина Вікторівна повідомила слухачам про сучасний стан реалізації проекту «Творчі портрети українських композиторів у 3D форматі». Її друга доповідь була присвячена вихованню учнів-«homo creativus» на сольфеджіо засобами імпровізаційно-творчої діяльності.

   Незабутня атмосфера панувала під час другого дня конференції у викладачів театрального мистецтва шкіл естетичного виховання. Цими днями до Києва прибули відомі постаті театрального мистецтва Ліпцин Олег Феликсович та актор, режисер, викладач, літературознавець Живова Олександра Йосипівна, відома як упорядник книги М.М. Буткевича «До ігрового театру». Користуючись нагодою вони були присутніми на конференції та взяли активну участь в обговоренні теми початкової мистецької освіти. Суханов Анатолій Валерійович виступив з доповіддю щодо специфіки організації навчального процесу у театральних школах та театральних відділеннях шкіл мистецтв. Про психологічні особливості емоційної сфери учнів у позашкільних навчальних закладах театрального спрямування  йшлося у виступі Згурської Ельвіри Владиславівни. Про умовні межі відмінностей між професіоналізмом та аматорством сучасного театрального мистецтва, як наслідка театральної освіти розповіла присутнім Шестакова Тамара Іллівна.

   Особливостям формування репертуару у дитячому хореографічному колективі була присвячена доповідь Найчук Ольги Василівни.

   Підсумовуючи результати конференції зазначимо, що якщо для творчої співпраці зустрічаються разом креативні й віддані справі естетичного  розвитку дитини професіонали – час для них плине непомітно.... Саме така високопрофесійна, товариська, натхненна атмосфера панувала під час проведення методико-практичної конференції «Початкова мистецька освіта крізь призму сьогодення».



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.