Методичні рекомендації щодо проведення Презентації педагогічної майстерні початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу

Методичні рекомендації  щодо проведення Презентації педагогічної майстерні початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу

Презентація (від лат. Praesento) – слово, яке в музичному мистецтві має декілька  значень: суспільна презентація чогось нового створеного, що недавно з'явилося, або інформаційний чи рекламний інструмент, що дозволяє повідомити потрібну інформацію про об'єкт презентації в зручній для одержувача формі.

На сьогодні, розповсюдження сучасних інформаційних та комунікаційних технологій, поява інтерактивних методів навчання набуває все більш масштабного і комплексного характеру та відкриває нові можливості для передачі інформації та забезпечення взаємодії викладача та учня в умовах сучасної мистецької освіти.

Для сучасної освіченої людини заняття музикою стає не менш важливим, ніж уміння рахувати, писати чи читати. Незалежно від майбутньої професії, кожна культурна людина повинна знайомитися із творчістю шляхом отримання початкової мистецької освіти, що стає однією із запорук професійного успіху.

«Презентація педагогічної майстерні початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу» (далі – Презентація) як захід було створено з метою ознайомлення з інтерактивними методами навчання, узагальнення передового досвіду провідних викладачів містата надання професійної методичної допомоги молодим викладачам за різними напрямками.

Форма проведення Презентації – відкритий урок (тематичний, з формування та корекції умінь та навичок, систематизації знань, контролю, комбінований).

Керівництвом навчального закладу заздалегідь оформлюється відповідна документація (довідка) на бланку школи,у якій зазначено:

-склад викладачів відділу;

- посаду та освіту викладача;

- педагогічне звання;

- стаж педагогічної роботи;

- з якого року викладач працює в школі;

- назви предметів, які він викладає.

Також до довідки додається поетапний розгорнутий план проведення уроку, а саме:тема, мета, план та методи ведення уроку.

Для визначення ефективності підготовки та проведення уроку будуть використовуватися наступні критерії.

Презентативність. Вираженість інноваційних методів, рівень їх представленості, культура презентації, популярність у педагогічних, методичних та практичних аспектах освіти.

Ексклюзивність. Яскраво виражена індивідуальність (масштаб і рівень реалізації задач). Вибір, повнота та оригінальність вирішення інноваційних ідей.

Прогресивність. Актуальність та науковість змісту і прийомів навчання, наявність нових ідей, що виходять за рамки стандарту і відповідних тенденціям сучасної освіти та методики навчання предмета, здатність до методичного узагальнення досвіду.

Вмотивованість. Наявність прийомів і умов мотивації, включення кожного учасника навчального процесу в активну творчу діяльність.

Оптимальність. Достатність використовуваних засобів на занятті, їх поєднання, зв'язок з метою і результатом (проміжним і кінцевим).

Ефективність. Результативність, отримана для кожного учасника уроку. Який ефект розвитку учнів? Що це дає конкретно учасникам навчального процесу? Уміння адекватно проаналізувати результати своєї діяльності.

Технологічність. Чіткий алгоритм уроку (дотримання плану уроку), наявність оригінальних прийомів актуалізації, проблематизації, прийомів пошуку і відкриття, подиву, осяяння, рефлексії (самоаналізу, самокорекції).

Артистичність. Піднесений стиль, педагогічна харизма, здатність до імпровізації, ступінь впливу на аудиторію, ступінь готовності до поширення і популяризації свого досвіду.

Загальна культура. Ерудиція, нестандартність та інноваційність мислення, стиль спілкування, культура надання навчального матеріалу та інтерпретації досвіду.

Методичні критерії оцінювання уроку

Критерії оцінювання

Показники

Фахова

компетентність

Знання предмету.

Доступність та якість надання матеріалу.

Методична компетентність

 

Досягнення мети і завдань уроку та  відповідність навчальній програмі.

Використання інноваційних педагогічних технологій, форм і методів навчання та виховання.

Організація самостійної діяльності учня (-ів) на уроці.

Психолого-педагогічна компетентність

 

Мотивація та активізація пізнавального інтересу.

Оригінальність, справедливість оцінювання діяльності учня на уроці.

Вміння розподіляти увагу на уроці, використовувати різноманітні прийоми впливу на учнів.

Особистісні якості

 

Культура мовлення. Комунікативні якості.

Креативність.

Ерудиція.

Стриманість та емпатія.

Оцінювання уроку буде проведено відповідно до визначених критеріїв. Представники фахових комісій  оцінюють роботу викладачів за визначеними критеріями  з урахуванням специфіки навчального предмету.

Підсумки проведення Презентації та методичні рекомендації будуть розміщуватися в кінці кожного навчального семестру на сайті.

 

Перейти до спискуВерсiя для друку