Головна  →  Методичні заходи  →  10 березня 2016

Цикл методичних заходів для викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (09-10 березня 2016 року)

Цикл методичних заходів для викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (09-10 березня 2016 року)

   09 березня 2016 року у приміщенні КДМШ № 1 ім. Я. Степового в рамках циклу методичних заходів для викладачів струнно-смичкових відділів відбувся семінар-практикум за темою: «Робота над крупною формою». Модераторами заходу виступили викладачі-методисти ДМШ № 27 Кейріс Регіна Айварівна та КДШМ № 5 ім. Л. Ревуцького Бржестовська Олена Ричардівна. Учень 2 класу КДШМ № 5 ім. Ревуцького Олександр Зубарев (викладач Бржестовська О.Р.) грав «Варіації на тему Дж. Паччіні» Ш. Данкля, а учениця 4 класу ДМШ № 27 Айше Каракаш (викладач Кейріс Р.А.) – першу частину Концерту  № 23 Дж. Віотті. В процесі роботи над музичними творами увагу було приділено різним аспектам виконання: звуковеденню, інтонації, подоланню технічних труднощів, штрихам і, безумовно, музичному образу. Також попутно корегувалися постановка рук та корпуса юних скрипалів. Окремо слід відзначити професійну майстерність концертмейстерів – Лієра Артура Мирославовича та Прево Наталії Яківни.

   Викладачі шкіл естетичного виховання, присутні на семінарі-практикумі, висловили щиру вдячність своїм колегам, які поділилися з ним власним баченням популярних творів педагогічного репертуару та методичними напрацюваннями щодо роботи над крупною формою.

   10 березня 2016 року у приміщенні КДМШ № 3 ім. В. Косенка в рамках циклу методичних заходів для викладачів фортепіано відбувся круглий стіл за темою «Ремесло чи творчість?» Модератором заходу виступила викладач-методист Київської дитячої музичної школи № 3 ім. В. Косенка Асдачкова Тетяна Михайлівна. Учасники круглого столу обговорювали методику Шинічі Сузукі, з якою їх ознайомила Асдачкова Т.М.

   Шінічі Сузукі – японский педагог, музикант, мислитель, відомий у всьому світі як творець інноваційного методу раннього розвитку музичних здібностей. Згідно думці Ш. Сузукі, розвивати музичні таланти потрібно засобами, вказаними самою природою. Дитина дуже легко засвоює рідну мову, яку вона чує кожен день від своїх рідних, тож, і навчання гри на музичному інструменті повинно відбуватися так само. Основні постулати методу Ш. Сузукі – любов та підтримка батьків и щоденна, безперервна праця, заснована на активному слуханні музики та її повторенні. Спочатку засвоюються прості речі, навики поступово закріплюються. Головне – щоб у дитини залишалося відчуття, що вона вчиться легко. Такий метод є універсальним: він працює при навчанні гри на будь-якому інструменті, а також при навчанні математиці, поезії тощо.

   В ході проведення круглого столу було продемонстровано багато музичних прикладів, в тому числі фрагменти майстер-класу видатного піаніста ХХ століття Володимира Крайнєва, виступи китайського віртуоза-піаніста Ланг Ланга та багато іншого. Оскільки сама проблема – ремесло чи творчість – є дуже актуальною для викладачів, можна бути впевненими, що її обговорення буде продовжено на наступних засіданнях київських викладачів музики.

Файл документа: 20160309_102302.jpg

Перейти до спискуВерсiя для друку