Головна  →  Методичні заходи  →  12 лютого 2016

Цикл методичних заходів для викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (11-12 лютого 2016 року)

Цикл методичних заходів для викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (11-12 лютого 2016 року)

   11 лютого 2016 року у приміщенні КДМШ № 3 ім. В. Косенка в рамках циклу методичних заходів для викладачів класу фортепіано відбувся круглий стіл за темою: «Теорія і практика фразування». Модератором проекту виступила викладач-методист, заступник директора з навчальної роботи КДМШ № 3 ім. В. Косенка Шуригіна Наталія Іванівна. Три тижні тому, 21 січня, проблеми фразування вже обговорювалися на семінарі-практикумі, і тоді акцент було зроблено на теоретичних питаннях. Тепер же увагу присутніх було зосереджено на практичних аспектах виконання та навчання.

   Наталія Іванівна провела дуже цікавий екскурс по сторінках навчального посібника О. Ніколаєва «Школа гри на фортепіано», який широко використовується в роботі з учнями молодших та середніх класів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів. Посібник О. Ніколаєва містить п’єси на розвиток усіх видів техніки піаніста-початківця та, одночасно, дає уявлення про різні стилі та форми музики. Останні ж визначають природність інтонування, принципи вибудовування фрази і, як результат, осмисленість виконання. Шуригіна Н.І. демонструвала різноманітні п’єси із зазначеного посібника, аналізувала структурні особливості кожної з них, порівнювала синтаксичну та композиційну будову в творах композиторів різних епох: В. Моцарта та Л. Бетховена, П. Чайковського та Р. Шумана, Е. Гріга та К. Дебюссі. На прикладі цих творів докладно було розглянуто характерні для учнівського виконання помилки у фразуванні та шляхи їх подолання.

   12 лютого 2016 року у приміщенні КДШМ № 2 ім. М. Вериківського в рамках циклу методичних заходів для викладачів музичної літератури відбувся круглий стіл за темою: «Неофольклоризм в контексті модерністської музичної естетики». Модератор проекту – кандидат мистецтвознавства, доцент Національної музичної академії ім. П.І. Чайковського Корчова Олена Олександрівна.

   Музичний неофольклоризм було розглянуто на тлі споріднених мистецьких явищ живописного примітивізму та наївного мистецтва (Н. Піросмані, К. Білокур, М. Примаченко), а також у зв’язку з поняттям «малих» модерністських стилів (декоративізм, екзотизм, дадаїзм). Корчова О.О. звернула увагу присутніх на термін «фольклоризм», простежила його основні вияви в історичному минулому, в тому числі в добу романтизму, а також представила авторський погляд на неофольклоризм як специфічну стильову тенденцію першої половини ХХ століття. Теоретичні постулати було підкріплено демонстрацією музичних творів Б. Бартока, І. Стравінського, М. Равеля, Л. Яначека, К. Шимановського, М. Леонтовича. Крім того, було залучено альтернативні зразки роботи з фольклорним або ж взагалі з «неакадемічним» інтонаційним матеріалом у творах Е. Саті та Я. Сибеліуса.

   11 березня 2016 року відбудеться ще одна, остання в цьому навчальному році, зустріч викладачів музичної літератури київських шкіл естетичного виховання з Оленою Олександрівною Корчовою. Знайомство з урбанізмом та іншими малими стилями європейської музики першої третини ХХ століття завершить запланований цикл методичних заходів, присвячений художнім закономірностям європейського музичного модернізму.

 

Файл документа: 20160212_105109.jpg

Перейти до спискуВерсiя для друку