Головна  →  Методичні заходи  →  19 січня 2016

Цикл методичних заходів для викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (19 січня 2016 року)

Цикл методичних заходів для викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (19 січня 2016 року)

    19 січня 2016 року у приміщенні Київської дитячої музичної школи № 3 ім. В. Косенка в рамках циклу методичних заходів для викладачів композиції відбувся семінар-практикум за темою: «Духовний сенс композиторської творчості». Модератор заходу – заслужений діяч мистецтв України, лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка, член Національної спілки композиторів України, доцент Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв Степурко Віктор Іванович.

     Віктор Іванович Степурко належить до числа композиторів, чиї професійні інтереси пов’язані, насамперед, з хоровою музикою. Його твори входять до репертуару багатьох відомих в Україні співочих колективів та виконуються на міжнародних конкурсах. У 1997 році художній керівник камерного хору «Київ» та засновник I фестивалю «Золотоверхий Київ» Микола Гобдич присвятив один з концертів фестивалю виключно музиці Степурка: у першому відділенні звучали суворі і піднесені духовні твори, у другому – багатобарвні, виповнені радості життя світські.

   Творчу роботу Віктор Іванович поєднує з виконавською (він є керівником народного аматорського колективу хорового ансамблю «Свят-коло» Макарівського районного Будинку культури), педагогічною та науковою. Саме на матеріалах дисертаційного дослідження була заснована його доповідь, адресована викладачам київських шкіл естетичного виховання.

    Питання, порушені в доповіді, стосувалися найважливіших для композиторів проблем: сенсу композиторської творчості, її духовного змісту, зв’язків з ідеалами соціуму, філософсько-поетичній символіці музики, факторів, які впливають на художнє мислення. Аналізуючи ситуацію в сучасній українській музиці та підкреслюючи актуальну для неї тенденцію відродження духовних жанрів, оповідач наводив приклади з доробку Г. Гаврилець, Л. Дичко, Г. Ляшенка, В. Польової, В. Сільвестрова, М. Скорика, Є. Станковича, І. Щербакова. Відвідувачі заходу мали щасливу можливість почути аудіозаписи видатних музичних творів українських авторів – «Велику єктенію» та фрагменти з «Літургії Іоанна Златоуста» Є. Станковича, «Милость миру» В. Сільвестрова, «Вірую» В. Польової – у чудовому виконанні камерного хору «Київ» (художній керівник М. Гобдич) та камерного хору «Кредо» (художній керівник Б. Пліш).

   Також 19 січня 2016 року у приміщенні Київської дитячої музичної школи № 14 ім. Д. Кабалевського відбувся майстер-клас заслуженого працівника культури України, викладача-методиста Київського інституту музики ім. Р.М. Глієра Тихончука Анатолія Олексійовича. Цей майстер-клас завершив серію методичних заходів для викладачів баяна та акордеона початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів на тему: «Удосконалення методики викладання гри на баяні (акордеоні) у школах естетичного виховання».

    В рамках майстер-класу Тихончук А.О. працював з учнями Київської дитячої музичної школи № 14 ім. Д. Кабалевського: Назаром Наришкіним, Дмитром Беневським, Федором Єгоровим (клас викладача Троценка В.М.). Він робив зауваження, давав поради стосовно способів подолання певних технічних проблем або особливостей інтерпретації. Потім учениця Тихончука А.О., студентка 3 курсу Київського інституту музики ім. Р.М. Глієра Валерія Чавдар, виконала твори А. Білошицького, А. Хачатуряна, А. Рубінштейна, продемонструвавши баяністам-початківцям (та усім присутнім) рівень, якого треба прагнути у навчанні гри на інструменті.

    Друга частина зустрічі з Тихончуком А.О. – круглий стіл за темою «Проблема сценічного самопочуття» – була присвячена спогадам про концертну діяльність знаменитого вітчизняного квартету баяністів у складі Марії та Раїси Білецьких, Миколи Різоля та Івана Жеромського. Анатолій Олексійович Тихончук, який з часом замінив І. Жеромського, дуже цікаво розповідав про те, як проходили виступи квартету, як готувалися його учасники до кожного концерту, як ретельно опрацьовувалися деталі музичних творів на репетиціях. У відеозапису було продемонстровано численні концертні виступи квартету, які із захопленням сприймалися як тодішніми слухачами, так і викладачами, присутніми на засіданні круглого столу.

 

Файл документа: 11140303_540010422847358_1041223163039530032_n.jpg

Перейти до спискуВерсiя для друку