Головна  →  Методичні заходи  →  12 листопада 2015

Цикл методичних заходів для викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів м. Києва (11-12 листопада)

Цикл методичних заходів для викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів м. Києва  (11-12 листопада)

      11 листопада 2015 року у приміщенні Київської дитячої школи мистецтв № 5 ім. Л. Ревуцького відбувся майстер-клас заслуженої артистки України, в. о. професора кафедри бандури Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського Федорової Людмили Володимирівни. В проведенні майстер-класу взяли участь учні різного віку – від другого до сьомого класу, підготовлені викладачами київських шкіл естетичного виховання. Кожна дитина зіграла по одній п’єсі: тут були і народна пісня, і етюд, і лірична мініатюра. Федорова Л. В. робила зауваження, які стосувалися всіх аспектів виконання – від посадки, тримання інструменту, постановки рук до динаміки, штрихів, аплікатури. Дуже важливо, що всі зауваження робилися в делікатній формі і мали характер рекомендацій. Це сприяло встановленню теплої і, разом з тим, професійно ділової атмосфери. Діти чуйно реагували на зауваження, і вже через 10 хвилин роботи над твором музичне звучання набувало нового забарвлення.

   Майстер-клас тривав більше двох годин, однак ніхто з присутніх не скаржився. Час сплинув непомітно, і усі присутні щиро дякували Людмилі Володимирівні за корисні методичні поради.

   19 листопада 2015 року у приміщенні КДМШ № 1 ім. Я. Степового відбувся круглий стіл за темою: «Піаністичний код Г. Г. Нейгауза». Модератором заходу виступив кандидат мистецтвознавства, доцент Київського інституту музики ім. Р. М. Гліера Артем Володимирович Ляхович. Особливий інтерес Ляховича А. В. до постаті Генріха Нейгауза обумовлений його опосередкованим зв’язком з піаністичною школою, сформованою цим видатним музикантом, адже Ляхович А. В. вчився у професора Рябова І. М., який розвивав принципи славетної школи Г. Нейгаузав Києві.В центрі уваги учасників круглого столу знаходилися базові засади піанізму Г. Нейгауза, оформлені в його роботі «Мистецтво фортепіанної гри», однак висвітлені вони були доповідачем у дещо несподіваному ракурсі – з точки зору теорії ритму. Було розглянуто сутність «вагової гри» – управління вагою руки, яке має бути втілене у відповідності з музичним метром. Нейгаузівська «вагова гра» – це, фактично, піаністичне буття метру: метр втілюється в організації не лише звукової тканини, але й у рухах піаніста, що становлять єдине ціле з нею.

  Єдність метроритму та управління тілом – фундамент «природного» піанізму Г. Нейгауза, однак, як наголошує Ляхович А. В., слово «природний» вказує на анатомічну та психофізичну зумовленість піаністичних рухів, а зовсім не означає, що такі рухи формуються «самі по собі», так би мовити, в «природній» спосіб. Навпаки, «самі по собі» формуються шкідливі звички, зумовлені інстинктивною напругою тіла перед виконанням нових, незвичних завдань, а «природні» навички потребують тривалого спеціального культивування.

 

Файл документа: P1940062.JPG

Перейти до спискуВерсiя для друку