Головна  →  Методичні заходи  →  22 жовтня 2015

Круглий стіл за темою: «Постать Б. Є. Міліча в історії української фортепіанної педагогіки»

Круглий стіл за темою: «Постать Б. Є. Міліча в історії української фортепіанної педагогіки»

   22 жовтня 2015 року у приміщенні КДМШ № 1 ім. Я. Степового в рамках циклу методичних заходів для викладачів-піаністів відбулося засідання круглого столу. Модератором виступила кандидат мистецтвознавства, доцент Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського Тетяна Андріївна Омельченко. Її доповідь було присвячено видатному українському педагогу Борису Євгеновичу Мілічу, який на основі власного досвіду та прискіпливого вивчення досягнень попередників та сучасників у відповідній сфері створив свою методику навчання гри на фортепіано.

   Омельченко Т. А. розповіла про найважливіші принципи педагогічної діяльності Б. Є. Міліча, які були викладені ним у численних методичних трудах та передмовах до педагогічних репертуарних збірок. Б. Є. Міліч вважав, що викладач повинен систематично працювати над вдосконаленням своєї професійної майстерності, готуватися до кожного уроку, приділяючи увагу питанням виконавського володіння інструментом та використовуючи метод педагогічного аналізу музичного твору.

   У своїй доповіді Омельченко Т. А. докладно зупинилася на редакторській роботі Б. Є. Міліча. Вона демонструвала музичні твори з репертуарних збірок у власному виконанні, аналізуючи внесені Б. Є. Мілічем у нотний текст позначки та зауваження. За думкою Омельченко Т. А., методика Б. Є. Міліча особливо цінна тим, що він давав пояснення до кожного твору, який включав до нотних збірок. Ці пояснення мають на меті привернути увагу до тих труднощів, з якими зіткнеться учень в процесі розучування твору, та допомогти викладачу ефективно подолати їх.

   Розглядаючи методичні роботи Б. Є. Міліча, Омельченко Т. А. високо оцінила намагання українського педагога залучити дитину до образно-інтонаційного складу музики, виховати в неї інтонаційний та ритмічний слух, навчити сприймати диференційований мелодичний розвиток та аналізувати жанрові основи музики. Методичні засади, обґрунтовані Б. Є. Мілічем, стали імпульсом для подальшого розвитку вітчизняної фортепіанної педагогіки, а підготовлені ним репертуарні збірки й досі активно використовуються у повсякденній практиці початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів.

  Доповідь Омельченко Т. А. викликала великий інтерес у присутніх, які висловили сподівання на продовження поглибленого вивчення вітчизняної педагогічної спадщини.

Файл документа: DSC_0627.jpg

Перейти до спискуВерсiя для друку